فیلم سینمایی " ماتریکس 2 " ( The Matrix Reloaded ) دومین سری از سه گانه ماتریکس به شمار می رود که به وسیله اندی و لری واچوفسکی کارگردانی شده است. این فیلم که محصول سال 2003 امریکا محسوب می شود از دستاوردهای جالب توجهی در امر جلوه های ویژه تصویری و صوتی برخوردار است و به همین دلیل توانست نظر بسیاری از مخاطبان فیلم های سینمایی علمی - تخیلی در جهان را به خود جلب کند.

داستان این فیلم درباره " نئو " است. ماشینی که برای به دست آوردن قدرت کامل در پی جلب رضایت شهروند " زایون " است تا به این وسیله بتواند تمامی امکانات را در اختیار بگیرد و همه شرایط را تحت تسلط خود در بیاورد. نئو در پی نابود کردن آخرین بازمانده از نسل بشر است تا هیچ قدرتی برتر از او وجود نداشته باشد. اما این انسان تحت حمایت زایون در می آید و او که از رفتارهای نئو ناراضی است در برابر ماموران او می ایستد.
ماتریکس در اصل جلوه ای از حاکمیت ماشین بر تمامی شئون زندگی بشر است و زمانی را پیش بینی می کند که بشر تحت سلطه و زیر نفوذ ماشین دربیاید و برای ادامه حیات شرایط کافی در اختیار نداشته باشد. سازندگان این فیلم در سه گانه " ماتریکس " به نوعی در خصوص سپردن تمامی قدرت و اختیارات به ماشین از سوی سازندگان فیلم اعتراض می شود و بشر را اسیر دست ساخته های خود نشان می دهند. در پایان هم هر چند انسان موفق می شود، اما این توفیق را در سایه کمک و همکاری ماشین به دست می آورد.

در " ماتریکس 2 " که در مدت زمان 138 دقیقه از تلویزیون پخش شد، رای آنتونی، کریستین آنو، اندی آرنس، آلیما اشتون شیبو، هلموت باکایتیس، استیو باستونی، دان باتی، مونیکا بلوچی و یان بیلیس بازیگران نقش های اصلی را تشکیل می دهند. این بازیگران برای اینکه بتوانند نقش های خود را ایفا کنند علاوه بر اینکه تمرینات ویژه ای برای آماده سازی و انعطاف بدنی انجام دادند و طی چند ماه به قدرت و توانایی لازم برای انجام حرکات آکروباتیک و به نسبت سخت دست یافتند، از سوی گروه تولید جلوه های ویژه با نوع خاصی از بازیگری آشنا شدند تا بتوانند در برابر اتفاقاتی که در اصل اتفاق نمی افتد و بعد به وسیله کامپیوتر به حرکات آنها اضافه می شود، واکنش لازم را نشان بدهند. به طریقی که برای مخاطب باور پذیر باشد.
این فیلم که با فروش 281 میلیون و 492 هزار دلار در سینماهای امریکا از استقبال بسیار خوب مخاطبان برخوردار بود، از جشنواره BMI جایزه بهترین فیلم را در سال 2004 دریافت کرد و از سوی انجمن تدوینگران صدای فیلم امریکا برای دریافت بهترین تدوین صدا نامزد دریافت جایزه در سال 2004 شد. همچنین از سوی انجمن جلوه های ویژه امریکا جایزه بهترین صداگذاری و جلوه های ویژه تصویری در سال 2004 را به دست آورد.
|
" باغهای کندلوس " امروز از شبکه دو پخش می شود |
| فیلم سینمایی " باغهای کندلوس " به کارگردانی ایرج کریمی امروز توسط شبکه دو سیما روی آنتن پخش می رود. |
|
این فیلم که در تهران و منطقه ای به نام کندلوس فیلمبرداری شده و به همین خاطرتنوع بصری خوبی از طبیعت زیبا و سرسبز این منطقه در فیلم به کار گرفته شده است، درباره مقطعی از زندگی سه مرد است که برای تجدید خاطره دو تن از دوستان خود که یک زوج جوان هستند و حدود 20 سال پیش در یک تصادف فوت کردهاند، عازم جاده کندلوس و محل دفن آنها میشوند. آنها در طول راه با چند مسافر جوان مواجه می شوند و به مرور بخشی از خاطرات خود می پردازند. |

" باغهای کندلوس " که در میان فیلم های بخش مسابقه فیلم های ایرانی بیست و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور یافته بود، به عنوان نامزد دریافت بهترین چهره پردازی می شود، اما هیچ جایزه ای را از آن خود نمی کند. این فیلم همچنین در جشنواره بیست و سوم فجر در بخش سینمای آسیا حضور داشت.
در این فیلم رضا کیانیان، محمدرضا فروتن، خزر معصومی ، فریبا کامران ، سید ابراهیم عمادی ، لاله اسکندری ، مسعود کرامتی و بهناز جعفری به عنوان بازیگران اصلی بازی می کنند . تهیه کنندگی این اثر بر عهده علیرضا شجاع نوری قرار دارد.
| " زندگی به شرط خنده " از تبدیل شدن به یک سریال خانوادگی پرهیز دارد |
| مجموعه تلویزیونی " زندگی به شرط خنده " به گونه ای ارایه می شود که از تبدیل شدن به یک سریال خانوادگی دور بماند . |
|
مهدی مظلومی، کارگردان این سریال در خصوص روند شکل گیری آن گفت : پس از اینکه مجموعه تلویزیونی " کمربندها را ببندیم " به اتمام رسید، طرح اولیه این کار شکل گرفت و پس از عید 84 به همراه تهیه کننده برای نگارش طرح و آماده سازی برای تولید اقدام لازم صورت گرفت. حدود 8 ماه روی طرح کار کردیم و از همان ابتدا نگارش فیلمنامه به صورت جدی زیر نظر محسن تنابنده آغاز شد. در هنگام نگارش روی تغییر شرایط داستان و شخصیت ها به طور مرتب بحث و کار کردیم و بر اساس روابط میان آدمها متن قسمت های مختلف سریال نوشته شد.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی که صورت گرفت تا شروع مرحله پیش تولید و کلید خوردن سریال حدود 30 قسمت از متن سریال برای تولید به طور کامل آماده شد و زمانی که ما ساخت سریال را آغاز کردیم، حدود یک سوم از متن مجموعه آماده و کامل شده بود. چون از ابتدا ما قصد داشتیم که تمامی قسمت های سریال بر اساس متن از پیش نوشته شده به اجرا در بیاید و استفاده از بداهه کمترین بخش داستان ها را به خود اختصاص بدهد |

این کارگردان در پاسخ به اینکه تا چه اندازه از تجربه ساخت مجموعه های تلویزیونی 90 قسمتی قبلی خود استفاده کرده و برای ارتقای کیفی اثر چه تمهیدی به کار بسته است، توضیح داد: مهمترین مساله ای که از ابتدا ما به آن توجه ویژه ای داشتیم این بود که سریال تا حد زیادی از هجو و لوده دور باشد و بتوانیم با به کارگیری متنی قابل اعتنا و برخوردار از ویژگی های نمایشی و تلویزیونی قابل اعتنا و تاثیر گذار اثری جذاب و در عین حال سنگین را ارایه کنیم. به همین خاطر به سمت استفاده از نیروهای جدید سوق پیدا کردیم تا به این وسیله هم به نیروهای جوان تر فرصت مطرح شدن بدهیم و هم اینکه بتوانیم شرایط تازه ایی را در طراحی و ارایه فیلمنامه ها به وجود بیاوریم.
مظلومی در پاسخ به اینکه در ابتدا قرار بود فتحعلی اویسی در این سریال حضور داشته باشد اما هنگام تولید تصمیم دیگری گرفته شد، اظهار داشت: این مساله در ابتدای شکل گیری سریال مطرح شده بود. اما با نگارش داستان و تغییرهای مکرری که در آن داده شد ما به کارکتری دست پیدا کردیم که با ویژگی های نقش پردازی اویسی بسیار متفاوت بود و به عبارتی نقش با این بازیگر هماهنگی نداشت. به همین خاطر ما به دنبال بازیگر دیگری رفتیم که ویژگی ها و خصوصیات اصلی نقش با نوع بازی او هماهنگی بیشتری داشته باشد.
وی در پاسخ به اینکه چگونه در نگارش متن به شخصیت خشایار مستوفی رسیدند و برای تکراری نشدن شرایط رفتاری و حرکتی این کارکتر با آنچه در مجموعه تلویزیونی " زیر آسمان شهر " ارایه شده بود چه نکاتی مد نظر قرار گرفت، اعلام کرد: کارکتری که ما طراحی کرده بودیم در مجموع به این شخصیت نزدیک بود و به نظر من هیچ اشکالی ندارد که در یک مجموعه طنز تلویزیونی از شخصیتی استفاده کرد که در سریال دیگری به خوبی جا افتاده است و مردم آن را دوست دارند، اما ما به این نکته هم توجه داشتیم که این شخصیت در " زندگی به شرط خنده " همانند سریال قبلی نباشد. به همین خاطر هم تلاش کردیم از پتانسیل های این شخصیت که در سریال قبلی استفاده چندانی از آنها نشده بود، به طریقی که با داستان ما هماهنگی داشته باشد، به شکلی خلاق استفاده کنیم. بنابراین به ابعاد مختلف شخصیتی و روحی این کارکتر توجه کردیم و آن را از شخصیتی منفی که از وجوه نه چندان مثبت برخوردار است، او را تبدیل به شخصیتی مثبت و حتی خوب کردیم که اشتباهاتش بیشتر به خاطر جهل است تا اینکه به صورت ذاتی شخصتی منفور و بد باشد.
این کارگردان ادامه داد: ما به بیننده تاکید می کنیم که آنچه خشایار مستوفی به اشتباه انجام می دهد، حاصل بد ذاتی و نکات منفی روحی او نیست، بلکه بیشتر به خاطر جهل و نادانی است که در این شخصیت وجود دارد و دلیلی برای کارهای بد او می شود. خشایار در بسیاری از موقعیت ها و قسمت های داستان احساساتی می شود، برای خود لحظات تنهایی و تفکر دارد و در مجموع با ارتکاب اشتباهات خود افکار منفی و نامناسبی را دنبال نمی کند.
سازنده " زندگی به شرط خنده " در پاسخ به اینکه وی در هنگام استفاده از شخصیت خشایار مستوفی دچار این دغدغه که امکان دارد این شخصیت با مخاطب ارتباط لازم را برقرار نکند و به خاطر وجوه شخصیتی تکراری که دارد این احتمال می رود که بیننده آن را قبول نکند، یادآور شد: یکی از اهداف ما در طراحی این کارکتر کم کردن وجوه منفی شخصیتی خشایار و بد آموزی هایی بود که وی پیش از این نشان می داد. از سوی دیگر، ما در کنار خشایار یک شخصیت قوی دیگر به نام جهانگیر قرار دادیم تا اگر مخاطب با خشایار ارتباط لازم را برقرار نکرد ما با استفاده از ویژگی های جهانگیر داستان سریال را به طریقی اصلاح کنیم.
وی در ادامه راجع به اینکه این کارگردان همواره در سریال هایش از محل هایی برای وقوع داستان استفاده می کند که بدیع و تازه هستند و پیش از آن در کمتر سریالی دیده شده که در این اثر هم به سراغ لوکیشن فیلم رفته است، اما در عمل داستان هایی که در این سریال شکل می گیرد می تواند در هر نقطه دیگری هم اتفاق بیفتد، توضیح داد: در سریال های قبلی نیز نامتعارف بودن محل وقوع داستان باعث می شد بیننده ارتباط لازم را با سریال برقرار نکند. به همین خاطر در این سریال ما به جای اینکه وابستگی زیادی میان متن و محل وقوع داستان ها به وجود بیاوریم، شخصیت هایی را در داستان مطرح کردیم در اصل سر جای خود نیستند و جایگاه دیگری را دوست دارند. برای نمونه جهانگیر فردی دست و پا چلفتی است که در کارهای خود همواره دچار اشتباه می شود، اما به خیال خود مامور آتش نشانی بسیار خوبی است یا خشایار فقط یک سرایدار است اما سعی می کند خود را در بین اطرافیانش مالک جا بزند و همواره به این مساله اشاره دارد. بهرام نیز در اندیشه خود بازیگری توانا است اما به هیچ وجه در این کار موفق نیست. در اصل این آدمها هر جایی می توانند باشند و چون سرجای خود قرار ندارند، در هر موقعیتی هرج و مرج به وجود می آورند و در نتیجه شرایط ایجاد موقعیت خنده آوری را فراهم می سازند و این مسایل و شرایط به لوکیشن وابستگی چندانی ندارد.
مظلومی ادامه داد: تاکنون 16 قسمت از این سریال پخش شده و بر اساس برنامه ریزی قرار است تا 90 شب برنامه داشته باشیم، به همین خاطر ما سریال را با اتفاقات عجیب و غریب و باور نکردنی آغاز نکردیم، بلکه از ابتدا با معرفی 5 شخصیت سعی کردیم که بیننده شناخت کافی از کارکترهای اصلی را پیدا کند و پس از اینکه این شخصیت ها به اندازه کافی باور پذیر شدند، شرایط قصه شکل متفاوت با اتفاقات گوناگون به خود بگیرد. باید به این نکته توجه داشت این شخصیت ها به اندازه ای گسترده و دقیق طراحی شده اند که در شرایط مختلف با توجه به وجوه شخصیتی خود واکنش نشان می دهند. این برنامه نخستین مجموعه تلویزیونی 90 شبی است که در شب اربعین برنامه داشته است. دلیلش این است که هر حرف و حرکت شخصیت ها جدی گرفته می شود و روی آن حساب باز می کنیم. ما در این سریال از تبدیل شخصیت ها به تیپ و لوده بازی های سبک پرهیز کردیم تا شخصیت ها هم باور پذیر باشند و هم اینکه از توانایی ابراز جنبه های شخصیتی خود در موقعیت های مختلف برخوردار شوند.

کارگردان این سریال طنز در پاسخ به اینکه با توجه به تولید سریال های خانوادگی و اجتماعی در تلویزیون و استفاده این آثار از موضوع های خانوادگی و اجتماعی مشترک کاملا" طبیعی به نظر می رسد که بیشتر مضامین تکراری شده اند، اما در این سریال هیچ زاویه دید تازه ای ارایه نمی شود و همان موضوع های واحد به صورت مستقیم عرضه می شوند، او توضیح داد: با این مساله موافق نیستم. چون ما از ابتدا به این موضوع توجه داشتیم که سریال مضمون خانوادگی و تکراری به خود نگیرد. ما مسایل و موضوع ها جامعه از جنبه های مختلف را در قالب رفتار و ایجاد موقعیت های گوناگون شخصیت های داستان گنجاندیم. آنچه که ما به طور مشخص در مورد شخصیت های این سریال در نظر گرفتیم این بود که این افراد " ناتمام " هستند وهمین مساله باعث ایجاد کمدی در داستان می شود. ما از ایجاد شرایطی که سریال به سمت مضامین خانوادگی صرف برود اجتناب کردیم. هر چند که با وجود تکراری بودن، استفاده از مضامین خانوادگی علاقه و توجه بیننده عام را تضمین می کند. حتی زوجی که در داستان مطرح می شوند هنوز مراسم ازدواج نگرفته اند و به خاطر مسایل ومشکلات مختلفی که دارند هنوز به خانه مشترک نرفته اند. حتی ما در این سریال یک مراسم ازدواج هم نداریم. در مورد شخصیت ها نیز توجه به اینکه سریال به سمت کارهای خانوادگی و کلیشه برود، پرهیز کرده ایم. برای نمونه شخصیتی همانند جهانگیر همواره از کمبود محبت و بدبختی های مختلفی که دارد در رنج و عذاب است و همین مساله در کنار دست و پا چلفتی بودن، او را به سمت خلق موقعیت های مختلف سوق می دهد.
وی ادامه داد: ما به دنبال ایجاد موقعیت های طنزی رفتیم که درون این خانواده و افراد اتفاق نمی افتد. بلکه در پی این بودیم که مسایل از بیرون خانواده به آنها انتقال پیدا کند و به نوعی با انجام رفتارها و واکنش های مختلف فراگیرتر و شکل اجتماعی به خود بگیرد تا داستان فراگیری اش را حفظ کند. اما از ارایه حرف های پیچیده به وسیله شخصیت ها پرهیز کردیم و کار را به سمت استفاده از موقعیت ها و شرایط پیش آمده سوق دادیم.
مظلومی درباره دلیل اینکه بازیگران دو شخصیت اصلی داستان در تیتراژ معرفی می شوند، اما هنوز وارد داستان ها نشده اند و اینکه ورود آنها در قسمت های بعدی احتمال دارد به خاطر عدم بازشناخت از سوی مخاطب با بازخورد و واکنش منفی مواجه شود، گفت: ما تا انتهای داستان و ماجراهای این سریال را تعریف و به دقت بخش بندی کرده ایم و به خوبی می دانیم که هر کدام از این شخصیت ها و داستان زندگی آنها به کدام سو می رود. بنابراین در مورد تمامی کارکترها نیز به دقت بررسی و طراحی لازم داستانی صورت گرفته است. دو شخصیتی که به آن اشاره شد نیز از حدود قسمت 30 به بعد وارد داستان می شوند و به این وسیله شخصیت های تازه با خود فضا و موج جدیدی را به همراه می آورند که روی داستان ها تاثیر می گذارد و فضای متنوع و قابل توجهی را ایجاد می کند.
سازنده مجموعه تلویزیونی " زندگی به شرط خنده " در خصوص اینکه تعدادی از بازیگران این سریال با آنکه در دیگر آثار طنز تلویزیونی از خود نقش پردازی مناسبی ارایه کرده اند - سحر ولد بیگی و علی صادقی - اما در این سریال چندان به چشم نمی آیند، توضیح داد: علت این است که ما در این سریال کار دشواری را انجام می دهیم. ما در این اثر از این دو بازیگر، شخصیت های بسیار متفاوتی را خواسته ایم. ما اگر بخواهیم شرایط قصه را به سمت یک کار خانوادگی سوق بدهیم، به خوبی می توانیم از توانایی های ولد بیگی و صادقی و بازی پر انرژی آنها استفاده کنیم. در صورتی که ما از این مساله پرهیز کردیم و همین مطلب موجب شده است که بازی این دو نفر به چشم نیاید. برای نمونه شخصیت نوید ( علی صادقی ) در سکوت و رخوت به پیش می رود، اما داستان به گونه ای طراحی شده است که ما بعدها از این ویژگی ها استفاده می کنیم. با این حال ما می بینیم نخستین تکه کلام هایی که در جامعه از این سریال گرفته می شود، کلماتی است که نوید استفاده می کند. در هر حال باید به این نکته توجه داشت که این سریال 90 قسمتی است و نویسنده نمی تواند تمامی ویژگی های داستان را در چند قسمت ارایه کند و باید آن را آرام آرام بروز دهد که هر قسمت در جایگاه خود جذابیت لازم را برای مخاطب داشته باشد.
وی در خصوص اینکه نوسان کیفی که به طور کامل در فیلمنامه به چشم می خورد روی جذب مخاطب خاص تاثیر منفی می گذارد، اعلام کرد: مطلوب این است که کیفیت تمامی فیلمنامه های یک کار 90 قسمتی بسیار خوب باشد، اما فراز و فرودهای قصه و به هر حال امکانات و شرایطی که در تولید یک سریال 90 قسمتی حاکم است اجازه این کار را نمی دهد. ما اگر بتوانیم این سریال را به گونه ای ارایه کنیم که در انتهای کار یک سوم از فیلمنامه در حد خیلی خوب، یک سوم در حد متوسط و یک سوم معمولی باشد با توجه به امکانات، سطح تولید، فضای سیاسی و اجتماعی حاکم بر جامعه و سیاست های سازمان صدا و سیما کار بسیار خوبی ارایه کرده ایم. از فیلمنامه یک سریال 90 قسمتی نمی توان همانند متن یک فیلم سینمایی انتظار داشت که همه چیز پیش بینی و از پیش طراحی شده باشد. بلکه این کار با فراز و فرودهای خاص خود مواجه است. اما نکته بسیار مهمی که ما در این سریال رعایت کرده ایم، اینکه تمامی سریال بر اساس فیلمنامه پیش برود و بخش اندکی از بداهه استفاده کند تا اثر به صورت پراکنده و رها شده ارایه نشود.
مظلومی در خصوص اینکه بیشتر سریال های طنز تلویزیونی کمترین توجه را به طراحی صحنه و لباس دارند و بیشتر لوکیشن های این نوع آثار عوض می شوند که به خاطر محدودیت زیاد در لوکیشن پس از چند قسمت سریال دچار تکرار می شود، گفت: اتفاقا" در این سریال ما توجه زیادی به طراحی صحنه و لباس داریم. ما تلاش کرده ایم آکسسوار صحنه و لباس بازیگران بر اساس شرایط قصه تغییر کند و حال و هوای همان قسمت را به خود بگیرد تا به این وسیله از نظر بصری تنوع به وجود بیاید. در دیگر سریال هایی که من ساخته ام از " بدون شرح " تا " بانکی ها " و " کمربندها را ببندیم " این مساله را رعایت کرده ام. در " زندگی به شرط خنده " نیز بیننده با بُعد و عمق طراحی مواجه است و ما از نماهای باز استفاده می کنیم و به اصطلاح بازیگرها به صحنه نچسبیده اند و به خوبی شرایط حضور طراحی صحنه دیده می شود. شرایطی که در بسیاری از مجموعه های طنز تلویزیونی رعایت نمی شود.

مجموعه تلویزیونی " زندگی به شرط خنده " که نام اولیه آن " به گیرندهها دست نزنید " بود به سرپرستی محسن تنابنده و 7 هفته نویسنده دیگر در حال نگارش است که علی وارسته و محمد سهیلی از جمله همکاران نویسنده متنهای این سریال هستند. داستان این سریال درباره خشایار مستوفی است که به عنوان پیشکار در خانه افشار زندگی می کند که سال ها قبل به خارج از کشور سفر کرده و خانه را به این پیشکار سپرده است. تنهایی و مشکلات مالی موجب می شود تا وی به صورت موقت و در مدت زمان های کوتاه این باغچه را به گروه های تصویربرداری برنامه ساز و فیلمساز کرایه دهد و از این راه کسب درآمد کند. حضور هر یک از گروه ها اتفاقاتی را به وجود می آورد. در این بین یک روز صاحبخانه، تصویر سرایدار و فضای کلی خانه خود را در تلویزیون می بیند و به خانهاش بازمیگردد تا آن را پس بگیرد...
در مجموعه تلویزیونی " زندگی به شرط خنده " حمید لولایی، یوسف تیموری، سحر ولد بیگی، محسن تنابنده، علی صادقی و رضا داوود نژاد ایفای نقش می کنند. همچنین محمدرضا کاظمی مدیر فیلمبرداری، فرشید احمدی صدابردار، تقی وارسته طراح نور، فروزان جلیلی فر طراح صحنه و لباس، محمد قومی طراح چهره پردازی و مهدی اسلامی تدوینگر این پروژه هستند.
محمدرضا مفیدی تهیه کنندگی این سریال را بر عهده دارد و در قالب 90 قسمت 30 تا 40 دقیقهای از شبکه پنج سیما در حال پخش است.
| رامین ناصرنصیر عید امسال با مجموعه "داستان های چخوف" آمده است |
| مجموعه برنامه "داستان های چخوف" بر اساس داستان هایی از آنتوان چخوف نویسنده مشهور روسی برای پخش در نوروز سال 84 آماده شده است. |
|
شهرام زرگر، تهیه کننده این مجموعه تلویزیونی که از ابتدای فروردین ماه امسال هر روز از تلویزیون پخش می شود ضمن تایید این خبر گفت: من دست به انتخاب و بازنویسی 13 داستان کوتاه از آثار ادبی آنتوان چخوف زده ام که از نظر من وجوه دراماتیک این آثار از نمایشنامه های این نویسنده روسی هم بیشتر است. من ضمن بازنویسی این قصه ها را با فضا و شرایط اجتماعی امروز همخوان ( آداپته ) کرده ام و به صورت تله تئاتر این آثار را به اجرا در می آوریم. وی خاطر نشان کرد: در مجموع ما برای به تصویر کشیدن این داستان ها با یک گروه 10 نفره از بازیگران همکاری می کنیم که البته در هر قسمت از یک تا 5 تن این بازیگران در صحنه حضور دارند. در واقع هر بازیگر بین 2 تا 4 اپیزود را بازی می کند. زرگر درباره مضامین این داستان ها توضیح داد: بیشتر داستان هایی که انتخاب شده اند از زمینه طنز اجتماعی برخوردارند و به نقد جنبه های اجتماعی زندگی بشر، با نگاهی انسانی می پردازد. این آثار موقعیت انسانی را در جامعه به تصویر می کشند که با تمامی امیدها و ناکامی هایشان با خوشبینی زندگی می کنند. این نویسنده حتی تلخ ترین لحظات زندگی را هم با تلخی به تصویر نمی کشد. در مجموعه تلویزیونی " داستان های چخوف " رامین ناصر نصیر، سینا رازانی، مجید آقا کریمی، صادق ملکی، اکبر ملایی، رسول ادهمی، پگاه خور طلب، سوده شرحی و الهام کردا به ایفای نقش می پردازند. همچنین سمیه تاجیک به عنوان کارگردان هنری و مسعود فروتن در سمت کارگردان تلویزیونی با مجموعه همکاری می کند. این مجموعه در قالب 13 قسمت 20 دقیقه ای و به همت گروه فرهنگ و هنر شبکه چهار سیما تولید شده است. |